Sep 24, 2010

Jom berkenalan PART 2 ( SIAPA KAMU? )

Please continue your reading here..

Chewaaaah! Ayat kat atas macam la ana ni minah saleh!hehe..tapi ana tak risaw kerna antum semua dah kenal siapa ana sebenarnya ( rujuk 'previous entry' ) kan?so sekarang ana nak la jugak berkenalan dengan antum semua.Jadi kerana menyedari yang hanya ana mampu edit entry blog ini ( lawak agak bebal di sini ye ) jadi ana secara rela hati merelakan diri untuk memperkenalkan diri antum kepada ana sendiri la ye. ( ayat nak mintak izin sebenarnya ).boleh x? ( sambil mengharapkan jawapan antum bukanlah 'Boleh je awak, boleh blahhhhh! ' ).

ANTUM sebenarnya adalah saudara ana.HAHHHHH! ( reaksi muka antum sambil berkerut kerut dahi dan menjelirkan lidah menahan kekeliruan jiwa dan sanubari ). Kenapa nak keliru? Ya,ana ni saudara antum.Bersaudaranya kita kerana kita semua anak cucu wasilah keturunan Nabi Adam a.s.BUKAN seperti dakwaan Darwin bahawa kita ni berasal daripada makhluk berDNA binatang atau bahasa Terengganu pekat ana menyebutnya MENATANG! ( sambil hati kecik yang agak jahat ni berbisik 'Encik Darwin,seandainya nenek ko tahu benda ni konfirm menangis tak henti-henti 7 hari 7 malam ni, alangkah bagus cara ko memuliakan keturunan ).

Hurmm ( masih dalam mood nak kutuk encik Darwin )..

Wakakaka Eh! Eh!
ke mana la ana meracau ni?ok2,kembali kepada tajuk asal.Sebenarnya bersaudaranya kita semua yang paling benar kerana kita sama-sama MENGAKU sama-sama BERSAKSI bahawa Allah lah Tuhan Yang Sebenar Benarnya.Tiada Yang Layak Disembah Melainkan Dia SAHAJA.kita juga sama-sama BERSAKSI bahawa Nabi Muhammad s.a.w adalah Utusan Allah.

Mulianya persaudaraan antara kita yang dijalin bukan kerana mulianya kesamarataan DNA yang mengikat ikatan darah kita,bukan juga kerna samanya molekul-molekul yang mengalir dalam jasad kita tetapi mulianya persaudaraan kita kerana ianya terikat oleh satu ikatan teguh dan kukuh bernama IMAN.

Satu ikatan
Satu persaudaraan
Satu tujuan
Satu haluan
Atas nama satu kesamaan
Jalinan bernama IMAN

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SAMPAI SINI JE..HARAP DAPAT TERIMA APA YG DI POST DGN HATI YG TERBUKA..=)