Dec 9, 2010

Mencari Sang Peluang

Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh kepada semua pengunjung dan pelawat blog ini..semoga kalian sihat dan baik sahaja hendaknya..Baik & sihat agama dan juga fizikal..Camne tu sihat agama?Maksudnya masih mengaku Allah lah Tuhan Sekelian Alam dan Hanya Dia lah Yang Layak Disembah..dan mengaku bahawa Nabi Muhammad saw sebagai suri teladan merangkap Pesuruh Allah..subhanallah..


Mungkin kali ini ana cuma ingin berceloteh pendek sahaja..Maaf ye andai ada yang merindui ana ( yeke?hehe )..ana agak sibuk kebelakangan ini..Jadi maaf la ye..


Kali ni ana nak ulas PENDEK mengenai PELUANG..Waaaaaah ( kalian dengan mulut ternganga menunggu ulasan pendek tersebut )


Ana taknak cerita apakah itu peluang kerna ana dah tahu mungkin ketika nenek kalian masih berumur 40-an dan ketika kalian masih lagi menghisap ibu jari kaki kiri kalian sudah tahu apakah maksud dan erti sebuah PELUANG..kan? ( pada yang masih agak konfius dan bengap sila layari wikipedia atau kamus dewan )..


Jadi ana disini nak bagitahu kalian bahawa..PELUANG adalah seperti apa yang akan tertera di bawah..


:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
:::::::::::::::::::::::::::::::
:::::::::::::::::::
:::::::::::
::::::
:::
::
:
.
.


( dah hilang kan?)






so PELUANG ni pun seperti "titik-titik" yang kalian lihat di atas,ianya akan HILANG jua..BAGAIMANAKAH ITU MUNGKIN???


Sebab..Jangan ditunggu peluang mendatang..kerna ia pastinya akan HILANG..Tetapi CIPTALAH peluang..carilah ia di waktu sulit,di dalam kegelapan,di celah kegembiraan,di dalam kebahagiaan.nescaya PELUANG itu sentiasa ADA!!    Ya....   A.D.A!   Ianya ada di mana-mana..Hanya manusia lah yang berselindung di sebalik Alasan untuk menutup Kemalasan!ingat,ianya sentiasa ada..Seperti ini.......................................................................................................ya,titik ini akan terus bersambung andai ana berusaha untuk menyambungnya.. ( tetapi ana pun  malas nak sambung jadi ana 'stop' je kat sini ).




Note : Carilah PELUANG berlandaskan keImanan dan keTakwaan ye kawan-kawan. =)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SAMPAI SINI JE..HARAP DAPAT TERIMA APA YG DI POST DGN HATI YG TERBUKA..=)