Feb 15, 2012

Nak mASak Pe eK?

oraite people..como estas?

arini kita nak main masak2 yer..aku memang suka masak tapi x der la superb sangat..setakat nak kasi aku n anak2 kucing makan, lepas lagi la..ahaks..^_^

biasanyer sebelum start memasak, aku akan tengok dulu ape yang ade kat dapur tuh..da puas selongkar, yang ade kat dapur tuh cuma ade sayur kangkung, telur n ikan bilis je..mana pegi ikan, ayam, daging n sayur2 lain??.wua3.. so tell me, apekebende yang aku nak masak arini?..aku pun x de idea..

2 ari lepas aku da penah buat sambal telur goreng dengan sambal ikan bilis..x kan la arini pun nak masak menu yang sama..hari2 makan lauk yang sama, muak gak bos..

disebabkan aku ni bukan la sorang chef yang bertauliah, keje aku senang jer, search resepi lam tenet..mudah je kan..ahaks..tapiiii mudah2 pun ade jugak problem nyer...stakat telur n ikan bilis, ape sangat la yang bley di masak..klu ayam n ikan 2, banyak jgak la cara nak masak..hmmmmm..pening kepale eden..ni baru nak masak tuk diri sendiri, kalau da de laki n family jap lagi, camne la agaknyer ek..mahu kebulur anak2 n laki aku 6t.huhu..xpe la wahai bakal anak2 ku, ibu mu ini akan brusaha tuk blajar memasak khas buat anak2 ibu..cewahhhh..lagi skali, ahakss..=)

dalam aku duk sibuk2 cari resepi, tibe2 bapak aku balik keje awal plak tgh ari ni..mampusss gue x masak lagi..hati da dup dap dup dap ni..jangan la die cakap nak makan awal..dapur x berasap lagi tuh..tapi nasib aku baik arini, ayah da ciap2 beli lauk tuk kami..waaaaa..sonok giler hidup..x yah aku masak arini..ayah aku ni memang memahami betul la jiwa anak die ni..hik3..thankss dad..

so arini, aku juz masak nasi jer..niat nak main masak2, sambung esok je la..peyot aku pun da konyang ni..burrppp..alhamdulillah..k guys, adios..wink3..^_^




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
SAMPAI SINI JE..HARAP DAPAT TERIMA APA YG DI POST DGN HATI YG TERBUKA..=)